Katalog szkoleń

 

Instytucja prowadzi Katalog szkoleń dla wszystkich oferowanych szkoleń.


Katalog szkoleń zawiera informację o:
- ilości godzin
- zakresie tematycznym
- celach szkolenia, które są prezentowane w formie opisu efektów uczenia się dla uczestnika.

Lp. Temat szkolenia Obszar Zakres tematyczny
1. Wsparcie i praca z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju (30 godz.) edukacja/edukacja włączająca/rynek pracy

1.      Wsparcie i praca z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju – teoria – 25h

·        Całościowe zaburzenia rozwoju – 2h

a)      klasyfikacja ICD 11

b)      DSM – V

·        spektrum zaburzeń autystycznych – 3h

a)      autyzm dziecięcy

b)      autyzm atypowy

c)      Zespół Aspergera

·        trudności osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju - 10 h

a)      teoria umysłu

b)      zaburzenia funkcji wykonawczych

c)      przetwarzanie sensoryczne

d)      problemy somatyczne i neurologiczne

e)      zachowania trudne

·        odziaływania terapeutyczne – 6h

a)      plany terapeutyczne

b)      plany aktywności

c)      metodyka prowadzenia zajęć terapeutycznych

·        wsparcie osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju -4h

a)      edukacja

b)      rynek pracy

2.      Zajęcia praktyczne – 5h

·        tworzenie przykładowych planów terapeutycznych w oparciu o studium przypadku

·        planowanie procesu wsparcia na różnych etapach życia (szkoła, praca) – studium przypadku

2. Formy terapii zaburzeń psychicznych oraz fizycznych z wykorzystaniem narzędzi TIK (30 godz.) edukacja/edukacja włączająca

1.      Zaburzenia psychiczne i fizyczne – formy leczenia i rehabilitacja z wykorzystaniem narzędzi TIK– teoria – 15 h

·        rodzaje zaburzeń psychicznych – 3h

·        rodzaje zaburzeń fizycznych – 3h

·        narzędzia TIK – definicja – 1h

·        rodzaje narzędzi TIK – 3h

a)      wirtualne encyklopedie

b)      platformy edukacyjne

c)      komunikatory

d)      gry i aplikacje

e)      interaktywne pomoce dydaktyczne

·        korzyści stosowania – 2h

a)      zwiększenie autonomii

b)      możliwość osiągnięcia sukcesu

c)      indywidualizacja umiejętności i zdolności

d)      przełamywanie własnych barier

e)      umożliwienie komunikacji

·        formy leczenia i rehabilitacji zaburzeń psychicznych i fizycznych z wykorzystaniem narzędzi tik – 1h

a)      indywidualna (prowadzenie social mediów jako pamiętnik

b)      grupowa (realizacja wspólnego projektów z możliwością dostępu do TIK

·        bariery w stosowaniu narzędzi TIK – 2h

a)      luka cyfrowa

b)      cyfrowy podział

c)      cyfrowa nierówność

2.      Zajęcia praktyczne – 15h

·        wykorzystanie platform edukacyjnych

·        nauka korzystania z narzędzi służących do komunikacji

·        nauka korzystania z różnego rodzaju aplikacji

·        nauka korzystania z wirtualnych encyklopedii

3. Arteterapia jako forma usprawniania psychicznego i społecznego (30 godz.) edukacja/edukacja włączająca

1. Arteterapia jako forma usprawniania psychicznego i społecznego – teoria – 10 h

·        Arteterapia – definicja – 1h

·        Arteterapia jako aktywizacja do życia społecznego i usprawnianie procesów psychicznych – 2h

·        metody – 3h

a)      plastykoterapia

b)      muzykoterapia

c)      biblioterapia

d)      teatroterapia

e)      choreoterapia

f)       bajkoterapia

g)      filmoterapia

h)      chromoterapia

·        techniki wykorzystywane w konkretnych metodach z uwzględnieniem narzędzi i materiałów – 4h

a)      plastykoterapia: rysunek, malarstwo, grafika, rzeźba, papieroplastyka, sztuki użytkowe, zdobienia i dekoratorstwo

b)      muzykoterapia: muzykoterapia czynna, muzykoterapia bierna

c)      biblioterapia: wieczory poezji, głośne czytanie i rozmowy, poradnictwo biblioteczne, słuchanie tekstów biblioterapeutycznych

d)      teatroterapia: drama, psychodrama, pantomina, teatrzyk kukiełkowy, zmiana ról, oglądanie spektakli

e)      choreoterapia: taniec, ćwiczenia muzyczno-ruchowe, improwizowany ruch przy muzyce

f)       bajkoterapia: ilustratorstwo, bajkopisarstwo, kończenie rozpoczętych historii

g)      filmoterapia: nagrywanie filmów, udział w projekcji filmów, udział w dyskusji

h)      chromoterapia: korzystanie z palety barw, terapia kolorami, doświadczenie energii kolorów

2. Zajęcia praktyczne – 20 h

·        zajęcia warsztatowe z arteterapii z wykorzystaniem wybranych metod

4. Rehabilitacja zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową (15 godz.) edukacja/edukacja włączająca

1. Praca – kluczowa forma i podstawowy cel rehabilitacji zawodowej: - teoria – 2h

·        praca – definicja

·        praca jako czynnik wpływający na:

a)      bieg życia

b)      rozwój osobowości

c)      kształtowanie psychiki

·        Konwencja Międzynarodowej Organizacji Pracy dotycząca rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia osób niepełnosprawnych - omówienie

2.      Etapy procesu rehabilitacji zawodowej: - teoria – 4h

·        poradnictwo zawodowe

·        kształcenie zawodowe (szkoły zawodowe, specjalne, zakłady rehabilitacji zawodowej, specjalne zakłady pracy)

·        przystosowanie osoby do podjęcia pracy

3. Działania realizowane poprzez warsztaty terapii zajęciowej: teoria – 4h

·        działanie pracowni aktywizacji zawodowej

·        udział podopiecznych w warsztatach i szkoleniach

·        udział podopiecznych w spotkaniach z pracodawcami

·        rejestracja podopiecznych w urzędach pracy

4. Efektywność rehabilitacji zawodowej – czynniki wpływające: - teoria – 5h

·        dostosowanie rodzaju pracy do dysfunkcji i możliwości pracownika

·        rodzaj stopnia niepełnosprawności

·        ogólny stan zdrowia podopiecznego

·        poziom przystosowania społecznego

·        typ i rodzaj szkoły

·        kwalifikacje posiadane przez podopiecznego

·        wiedza zawodowa

·        umiejętności

·        cechy osobowości

·        lokalne możliwości zatrudnienia

5. Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością (30 godz.) edukacja/edukacja włączająca

1.      Wprowadzenie do komunikacji alternatywnej AAC – zajęcia teoretyczne – 21h

a)      szczegółowe wyjaśnienie pojęć komunikacja, komunikacja alternatywna i komunikacja wspomagająca, założenia, cele, geneza – 2h

b)      omówienie oraz prezentacja wszelkich dostępnych metod z zakresu AAC:

• znaki manualne (np. język migowy), - 1h

• znaki graficzne (piktogram, obrazek, symbol) - 1h

• znaki przestrzenno dotykowe - 1 h

• systemy (System Blissa, Piktogramy PIC, System PCS, Rebus – 2h

c)      omówienie oraz prezentacja wszelkich dostępnych narzędzi z zakresu AAC:

·        oprogramowania (np. SymWord, Grid 3, Boardmaker, Gadaczek Pro AAC, MÓWIk 3.0, Comunicator 5, Aplikacja TIM, PictoBoard, itp.) - 3h

·        urządzenia (tablety, monitory, przyciski, interfejsy, klawiatury, e-tran, podkładki, itp.) – 3h

·        książki komunikacyjne, tablice komunikacyjne – 1h

d)      dopasowanie konkretnej metody i narzędzia do użytkownika oraz rodzaju niepełnosprawności – 1h

e)      wdrożenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w życie użytkownika z niepełnosprawnością – jak zacząć – 2h

f)       tworzenie planu pracy – 2h

g)      przykładowe niepełnosprawności – 2h

·        niepełnosprawność intelektualna

·        niepełnosprawność ruchowa

·        wady i zespoły genetyczne

·        zaburzenia wzroku

·        zaburzenia słuchu

·        zaburzenia mowy

2.      Zajęcia praktyczne – 9h

a)      tworzenie planu pracy z uwzględnieniem odpowiednich narzędzi i metod na podstawie konkretnego przypadku – 3h

b)      tworzenie materiałów wspomagających proces komunikacyjny – 3h

c)      ćwiczenia symulacyjne w grupach – 3h

6. Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dorosłą osobą z zaburzeniami (30 godz.) edukacja/edukacja włączająca

1. Komunikacja werbalna i niewerbalna- zajęcia teoretyczne 2h

•    czym jest komunikacja – pojęcie ogólne

•    rodzaje komunikacji międzyludzkiej

•    składniki komunikacji językowej

•    znaczenie komunikacji w funkcjonowaniu człowieka

2. Osoba dorosła z zaburzeniami komunikacji werbalnej – zajęcia teoretyczne 5h

•    czym jest zaburzenie mowy

•    rodzaje zaburzeń mowy u osób dorosłych- omówienie:

- afazja

- dyzartria

- dysfonia

- apraksja mowy

- jąkanie

•    przyczyny zaburzeń mowy

•    terapia zaburzeń mowy u osób dorosłych

3. Diagnoza komunikacyjna – zajęcia teoretyczne 3h

•    ocena zdolności rozumienia mowy

•    ocena w zakresie czytania i pisania

•    ocena zdolności wyrażania komunikatów niewerbalnych

•    ocena sprawności motoryczno-poznawczej

4. Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako forma wsparcia osoby dorosłej z zaburzeniami komunikacji werbalnej – zajęcia teoretyczne 10h

•    czym jest komunikacja wspomagająca i alternatywna

•    grupy użytkowników AAC

•    rodzaje znaków i programów wykorzystywanych w AAC – omówienie, prezentacja

- system Symboli PCS

- system Komunikacji Symbolicznej BLISS

- piktogramy

- gesty, fonogesty

- Makaton

- indywidualna książka komunikacyjna

- język migowy

- tablice z alfabetem

- C-eye

- Mówik

- Communikator 5

- Grid

- Boardmaker

- PictoBoard

- aplikacja TIM

•    czynniki wpływające na wybór właściwej komunikacji wspomagającej i alternatywnej

5. Studium przypadku – zajęcia praktyczne 10h

•    rozpoznanie przypadku

•    zaproponowanie odpowiednich rozwiązań

•    tworzenie przykładowych tablic komunikacyjnych

•    tworzenie pomocy komunikacyjnych

•    praca z wykorzystaniem wybranych narzędzi do komunikacji

7. Aktywne techniki poszukiwania pracy - szkolenie warsztatowe (16 godz.) rynek pracy
  1. Poznanie rynku pracy - zajęcia praktyczne 8 godz.:
      • analiza działań w zakresie poszukiwania pracy
      • siła twórczego i pozytywnego myślenia
      • odkrywanie oraz bilans własnych umiejętności, możliwości i predyspozycji zawodowych
      • rynek pracy – lokalny, krajowy i zagraniczny
      • przedsiębiorczość – własna działalność gospodarcza
  1. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - zajęcia teoretyczne 8 godz.:
      • profesjonalne dokumenty aplikacyjne jako reklama własnej osoby
      • umiejętności interpersonalne ? komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie poszukiwania pracy
      • asertywność w poszukiwaniu pracy
      • autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej
8. Zakładanie działalności gospodarczej (32 godz.) rynek pracy
  1. Prawne aspekty prowadzenia własnej działalności gospodarczej – 5 godz.
  • Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej.
  • Kodeks spółek handlowych.
  • Kodeks cywilny.
  1. Formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej – 5 godz.
  • Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
  • Spółka cywilna.
  • Spółka jawna.
  • Spółka partnerska.
  • Spółka komandytowa.
  • Spółka komandytowo-akcyjna.
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
  • Spółka akcyjna.
  1. Systemy rozliczeń podatkowych w działalności gospodarczej – 5 godz.
  • Podatek od towarów i usług (VAT).
  • Podatek dochodowy od osób fizycznych.
  • Inne należności publiczno-prawne.
  1. Wybór formy opodatkowania – 5 godz.
  • Zasady ogólne – skala podatkowa.
  • Zasady ogólne – podatek liniowy.
  • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
  • Karta podatkowa.
  1. Zatrudnianie pracowników – 5 godz.
  • Umowy o pracę na podstawie Kodeksu pracy
  • Umowy cywilnoprawne wynikające z Kodeksu cywilnego
  • Inne umowy
  • Dokumenty pracownika
  • Dane osobowe pracownika
  • Obowiązkowe szkolenie BHP dla nowozatrudnionych pracowników
  • Zgłoszenie pracowników do ubezpieczeń społecznych oraz ubezpieczenia zdrowotnego
  1. Zobowiązania wobec ZUS – rodzaje składek – 5 godz.
  • Ubezpieczenia emerytalne i rentowe
  • Ubezpieczenie chorobowe
  • Ubezpieczenie wypadkowe
  • Ubezpieczenie zdrowotne
  • Wysokości składek ZUS
  1. Rejestracja działalności – 5 godz.
  • Złożenie wniosku o wpis do ewidencji przedsiębiorców (CEIDG)
  • Wniosek o wpis do CEIDG online
  • Złożenie wniosku o wpis do CEIDG w sposób tradycyjny
  • Ubezpieczenie zdrowotne
  • Wysokości składek ZUS
9. Zielone miejsca pracy i gospodarka obiegu zamkniętego (15 godz.) rynek pracy

1. Wprowadzenie do zielonych miejsc pracy (1 godzina)

  • Definicja i pojęcie zielonej gospodarki
  • Historia i ewolucja zielonych miejsc pracy
  • Globalne i lokalne tendencje

2. Zalety i korzyści zielonych miejsc pracy (1 godzina)

  • Korzyści środowiskowe
  • Korzyści społeczne
  • Korzyści ekonomiczne

3. Sektory zielonej gospodarki (2 godziny)

  • Energia odnawialna (np. wiatrowa, słoneczna)
  • Budownictwo ekologiczne
  • Rolnictwo ekologiczne i zrównoważone
  • Zarządzanie odpadami i recykling
  • Transport ekologiczny

4. Kompetencje niezbędne w zielonych miejscach pracy (2 godziny)

  • Umiejętności techniczne
  • Świadomość ekologiczna
  • Kreatywność i innowacyjność
  • Zrozumienie zasad zrównoważonego rozwoju

5. Przygotowanie do pracy w zielonych sektorach (2 godziny)

  • Jak zdobyć odpowiednie kwalifikacje?
  • Szkolenia i kursy dostępne na rynku
  • Networking w branży ekologicznej

6. Zastosowanie w praktyce - case study (2 godziny)

  • Analiza rzeczywistych przypadków zielonych miejsc pracy
  • Jakie wyzwania i możliwości pojawiają się w praktyce?

7. Przedsiębiorczość w zielonej gospodarce (2 godziny)

  • Jak rozpocząć własny zielony biznes?
  • Możliwości finansowania dla ekopomysłów
  • Świadomość marki i ekomarketing

8. Przyszłość zielonych miejsc pracy (2 godziny)

  • Prognozy na przyszłość
  • Jakie sektory będą się rozwijać najszybciej?
  • Adaptacja do zmieniającego się rynku pracy

9. Dyskusja i wymiana doświadczeń uczestników (1 godzina)

10. Wprowadzenie do gospodarki obiegu zamkniętego (1,5 godziny)

  • Definicja i podstawowe zasady
  • Różnice między gospodarką liniową a gospodarką obiegu zamkniętego

11. Korzyści i motywacje do wdrożenia gospodarki obiegu zamkniętego (1 godzina)

  • Korzyści środowiskowe
  • Korzyści ekonomiczne
  • Społeczny wymiar gospodarki obiegu zamkniętego

12. Kluczowe elementy i zasady gospodarki obiegu zamkniętego (2 godziny)

  • Projektowanie dla obiegu zamkniętego
  • Długotrwałość produktów
  • Ekologiczna optymalizacja materiałów

13. Przegląd praktycznych przypadków (2 godziny)

  • Branżowe studia przypadków wdrażania gospodarki obiegu zamkniętego
  • Sukcesy i wyzwania w praktycznej implementacji

14. Technologie wspierające gospodarkę obiegu zamkniętego (1,5 godziny)

  • Innowacje w recyklingu
  • Cyfrowe narzędzia do śledzenia i zarządzania zasobami
  • Biotechnologie w gospodarce obiegu zamkniętego

15. Ramy prawne i regulacje (1,5 godziny)

  • Krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące gospodarki obiegu zamkniętego
  • Inicjatywy i umowy międzynarodowe
  • Wpływ regulacji na biznes i przemysł

16. Gospodarka obiegu zamkniętego w biznesie (2 godziny)

  • Jak przedsiębiorstwa mogą przejść na model obiegu zamkniętego?
  • Korzyści dla przedsiębiorstw z wdrażania praktyk obiegu zamkniętego
  • Przykłady przedsiębiorstw pionierskich w tej dziedzinie

17. Zrównoważone modele konsumpcji (1 godzina)

  • Wprowadzenie do zrównoważonych modeli konsumpcji
  • Jak konsumenci mogą przyczynić się do gospodarki obiegu zamkniętego?

18. Zakończenie i podsumowanie (1,5 godziny)

  • Dyskusja i refleksja nad tym, co zostało nauczone
  • Możliwości dalszego rozwoju w dziedzinie gospodarki obiegu zamkniętego
10. Podstawy sztucznej inteligencji AI w terapii zajęciowej (30 godz.) edukacja włączająca, rynek pracy

1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (AI) – zajęcia teoretyczne 1h

•    definicja i historia AI

•    główne cele i zastosowania AI

•    różnica między AI, uczeniem maszynowym i głębokim uczeniem

2. Przegląd głównych koncepcji AI – zajęcia teoretyczne 1h

•    algorytmy i modele

•    uczenie nadzorowane, nienadzorowane i częściowo nadzorowane

•    perceptrony i sieci neuronowe

3. Narzędzia i języki programowania w AI – zajęcia teoretyczne 2h

•    wprowadzenie do Pythona i jego bibliotek: TensorFlow, Keras, Scikit-learn

•    platformy AI: Google AI, IBM Watson, Azure AI

4. Uczenie maszynowe - podstawy – zajęcia teoretyczne 2h

•    proces treningu modelu

•    funkcje kosztu i optymalizacja

•    walidacja i testowanie modelu

5. Głębokie uczenie i sieci neuronowe – 2h

•    co to jest głębokie uczenie?

•    budowa podstawowej sieci neuronowej

•    konwolucyjne sieci neuronowe (CNN) i rekurencyjne sieci neuronowe (RNN)

6. Zastosowania AI w praktyce – 2h

•    aI w medycynie, handlu, przemyśle, rozrywce

•    etyczne i społeczne aspekty stosowania AI

•    przykłady udanego wykorzystania AI

7. Wykorzystanie danych w AI – 2h

•    jakie dane są potrzebne do treningu modelu?

•    czyszczenie i przetwarzanie danych

•    znaczenie jakości danych

8. Etyka i odpowiedzialność w AI – 1 h

•    etyczne wyzwania związane z AI

•    bias i dyskryminacja w modelach AI

•    transparentność i kontrola nad modelami

9. Przyszłość AI – 2h

•    aktualne trendy i innowacje

•    potencjalne zagrożenia i wyzwania

•    jak przygotować się na świat zdominowany przez AI?

10. Praktyczne warsztaty i ćwiczenia – 2h

•    prosty projekt z użyciem AI (np. klasyfikator obrazów lub prosty chatbot)

•    omówienie i analiza wyników

11. Podsumowanie – 1h

•    główne wnioski i przemyślenia

•    rekomendowane dalsze kroki i źródła wiedzy

12. Wprowadzenie do terapii zajęciowej – zajęcia teoretyczne 6h

•    terapia zajęciowa – definicja, cele, założenia

•    rola zespołu interdyscyplinarnego w terapii zajęciowej

•    fazy terapii zajęciowej:

- przygotowawczo diagnostyczna

- uczestnictwo w terapii

- rehabilitacja społeczna i zawodowa

•    omówienie form, metod i technik wykorzystywanych w terapii zajęciowej

•    dokumentacja w terapii zajęciowej

13. Sztuczna inteligencja – przyszłość terapii zajęciowej – zajęcia teoretyczne 6h

•    wpływ AI na terapię zajęciową – omówienie, przedstawienie przykładów

- dogłębna analiza danych medycznych

- spersonalizowane plany terapeutyczne

- dostosowanie planów do potrzeb oraz niepełnosprawności podopiecznego

- informacja zwrotna „tu i teraz” z wykorzystaniem (VR)

- przewidywanie wyników pacjentów

- podejmowanie świadomych decyzji dotyczących opieki przez terapeutów

- efektywne śledzenie postępów podopiecznych

- analiza danych medycznych

- przewidywanie postępów rehabilitacji

- odpowiednia organizacja czasu

•    tworzenie technologii wspierających pacjentów w codziennych czynnościach:

- robotyka

- trenowanie umiejętności w bezpiecznym i kontrolowanym środowisku

•    zdobywanie nowej wiedzy oraz doskonalenie umiejętności przez terapeutów

•    zdalne wsparcie oraz zdalne monitorowanie leczenia

•    podsumowanie, wnioski

11. Kompetencje przyszłości dla osób dorosłych (30 godz.) rynek pracy

1. Wprowadzenie do kompetencji przyszłości (2 h)

  • Dlaczego kompetencje przyszłości są ważne?
  • Jak zmieniający się świat wpływa na wymagane umiejętności i kompetencje?

2. Umiejętności miękkie (4 h) 
a. Komunikacja:

  • Efektywna komunikacja interpersonalna i jej znaczenie
  • Komunikacja w zespołach wielokulturowych

b. Kreatywność i innowacyjność:

  • Jak rozwijać myślenie twórcze?
  • Narzędzia do wspierania procesu twórczego

3. Umiejętność uczenia się i adaptacji (3 h)

  • Wartość uczenia się przez całe życie
  • Jak skutecznie uczyć się nowych umiejętności?

4. Technologiczna biegłość (4 h)

  • Bezpieczne korzystanie z internetu
  • Wykorzystywanie narzędzi online w pracy i życiu codziennym 

b. Podstawy programowania:

  • Zrozumienie logiki programowania
  • Narzędzia i platformy do nauki kodowania w trybie low code

5. Zrozumienie technologii emergentnych (3 h)

  • Wprowadzenie do sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy (IoT), i blockchainu
  • Jak te technologie wpłyną na przyszłe miejsca pracy?

6. Umiejętności międzykulturowe i globalne myślenie (3 h)

  • Zrozumienie globalizacji i jej wpływu na pracę
  • Jak skutecznie współpracować z ludźmi z różnych kultur?

7. Znaczenie zdolności krytycznego myślenia (3 h)

  • Analiza informacji w dobie fake newsów
  • Techniki myślenia krytycznego w podejmowaniu decyzji

8. Rozwój emocjonalny i umiejętności interpersonalne (4 h)

  • Znaczenie inteligencji emocjonalnej w pracy
  • Techniki radzenia sobie ze stresem i budowania odporności

9. Znaczenie i rozwój przedsiębiorczości (2 h)

  • Jakie są kluczowe umiejętności dla przyszłych przedsiębiorców?
  • Narzędzia i strategie do rozwijania mentalności przedsiębiorczej

10. Podsumowanie i omówienie strategii rozwoju własnych kompetencji (2 h)

  • Jak kontynuować rozwój w wymienionych obszarach?
Jakie zasoby są dostępne dla dalszej nauki?
12. Kompetencje cyfrowe dla osób dorosłych (30 godz.) rynek pracy
  1. Podstawowa obsługa urządzeń cyfrowych. Ustawienia sprzętu, logowanie, 
sieci wi-fi, korzystanie z Internetu – 3 godz.
  2. Pakiet podstawowych narzędzi biurowych: edytor tekstu / arkusz kalkulacyjny / prezentacja. Narzędzia Google – 3 godz.
  3. Tworzenie i zarządzenie treściami cyfrowymi: teksty, zdjęcia, wideo i pliki audio – 3 godz.
  4. Cyberbezpieczeństwo oraz RODO. Wypełnianie formularzy, bezpieczne przechowywanie danych i plików – 3 godz.
  5. Obywatel online - Strony gov.pl, wPity, ePUAP, ZUS, Pacjent, mObywatel – 3 godz.
  6. Internet (komunikacja i serwisy): Internet, poczta elektroniczna, komunikatory internetowe, media społecznościowe, zakupy online, bankowość elektroniczna - 6 godz.
  7. Wyszukiwanie rzetelnych informacji, wizerunek w sieci i zarządzanie tożsamością cyfrową – 3 godz.
  8. Cyfrowe zdrowie: uzależnienia, szkody fizyczne i psychiczne – 3 godz.
  9. Prawa autorskie, licencje, prawa do wizerunku. Legalne korzystanie z treści cyfrowych – 3 godz.
13. Proces wspomagania kompetencji kluczowych w placówce oświatowej (21 godz.) edukacja/edukacja włączająca
  1. Rozwój kompetencji kluczowych w procesie edukacji - 3 godz.
  2. Przedszkole jako organizacja ucząca się – czynniki warunkujące rozwój kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym - 3 godz.
  3. Rozwijanie kompetencji kluczowych w wychowaniu przedszkolnym - 3 godz.
  4. Proces uczenia się a rozwój kompetencji kluczowych - 3 godz.
  5. Metody i techniki pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym w obszarze rozwijania kompetencji kluczowych - 3 godz.
  6. Wspomaganie pracy przedszkola w kształtowaniu kompetencji kluczowych dzieci - 3 godz.
  7. Planowanie rozwoju zawodowego uczestników szkolenia w zakresie wspomagania przedszkoli - 3 godz.

 

Powered by Quick.Cms | Design ProjektGraficzny.com
>